Nieuwe vrijwilligers gezocht!

Wij zoeken nieuwe vrijwilligers die ons team komen versterken!

Ben jij op zoek naar een betekenisvolle manier om terug te geven aan de gemeenschap? Overweeg dan om deel uit te maken van ons inspirerende hospice-vrijwilligersteam!

We zoeken zorgvrijwilligers, gastvrouwen en - heren en maaltijdvrijwilligers. Maar ook als je expertise ligt op een ander gebied zoals klussen, tuinieren, communicatie & social media maken we graag kennis met je.

Taken vrijwilliger

Binnen ons hospice werken we met verschillende groepen vrijwilligers. Zo ondersteunen zorgvrijwilligers de verpleegkundige en de mantelzorgers in de persoonlijke verzorging van de bewoners. Daarnaast bieden zij een luisterend oor, geven de bewoners een handenmassage als dat gewenst is en waken zij als die belangrijke fase zich aandient.

Onze gastheren en -vrouwen hebben oog voor het welzijn van de bezoekers. Niet alleen willen we dat het comfortabel is voor onze bewoners, ook voor hun bezoekers is het belangrijk dat ze zich comfortabel voelen in het huis. Een luisterend oor, een kopje thee of koffie, het draagt er allemaal aan bij. Daarnaast houden gastheren en -vrouwen het huishouden van het hospice draaiende.

Maaltijdvrijwilligers zorgen ervoor dat er gekookt wordt en dat er boodschappen worden gedaan. Met aandacht voor detail bieden zijn onze bewoners de maaltijden die ze graag willen eten.

Daarnaast hebben we nog andere activiteiten waarvoor je je als vrijwilliger kunt aanmelden: tuinklussen, huishoudelijke reparaties, en communicatie & social media

We kennen een uitgebreid inwerkprogramma en daarnaast zijn er regelmatig thema avonden om je kennis op het gebied van palliatieve zorg uit te breiden.

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact op met onze vrijwilligers coördinator Judith Makkenze. Ze nodigt je graag uit voor een kennismakingsgesprek en vertelt je graag meer over vrijwilligerswerk in ons hospice. Uiteraard krijg je ook een rondleiding door ons prachtige huis en is er gelegenheid om vragen te stellen. Stuur Judith een e-mail of bel via 010-2449552